DATO'er for kommende markeder 2018: 

SEPTEMBER : Lørdag d. 8/9 og Søndag d. 9/9 fra kl 10:00-16:00
OKTOBER : Lørdag d. 6/10 og Søndag d. 7/10 fra kl 10:00-16:00
NOVEMBER : Lørdag d. 3/11 og Søndag d. 4/11 fra kl 10:00-16:00

OBS! Drivhus 1 er ikke længere en del af vores markeder.

Husk at sidste betalingsdato for reseerverede stande på oktobermarkedet er den 28/9. Modtager vi ikke betaling for en stand bliver den solgt til den første der betaler for den. 


 Loppemarkeder hos Frankfri Blomster.

 
Loppemarked 2015
Frankfri Blomster startede i december 2014 med vores første  større marked. 
Vi er derfor ret nye i faget.

Vores idé fra start har været, at holde markedet hovedsageligt for private, med private egendele, da vi selv har været på andre markeder, hvor vi oplever at markederne er præget af "Store kræmmere" med nyt tøj, tasker osv., hvilket vi ikke synes er nær så hyggeligt at kigge på, som almindelige loppeting. Vi har besluttet os for fremover at holde fast i den tanke, og holde markedet "nede på jorden", og hovedsageligt for private.

Prisen for en stand på vores marked er inklusive bord, som er et drivhusbord. Prisen varierer afhængigt af standens størrelse fra 150 kr (mindste stand) til 300kr (Største stand), for to dage.
Vi har valgt at holde prisen i den lave ende, så alle har mulighed for at være med.

Om at afholde loppemarked i et drivhus.
Vores drivhuse er ved at være nogle gamle sager, og som de fleste nok ved, så kan det godt dryppe ned forskellige steder. Det er umuligt for os at garantere et 100% tæt drivhus, og anbefaler derfor til dem som har stande hos os, at medbringe pressenning/plastik til at dække sine ting over med, i tilfælde af regn.
Vi prøver hvert år at vedligeholde så vidt muligt, så der ikke er store huller nogen steder. Men fuer, lister og andet, kan være et problem på drivhusenes tage. Især ved kraftig regn.

I loppemarked 2015.2Vores andet drivhus er en del større (DRIVHUS 2, kan huse ca. 90 stande), og der er ikke meget gangplads. Bordene kan ikke rykkes rundt i dette drivhus, da bordene her har faste placeringer af hensyn til vores plantesalg.
Det er derfor vigtigt at være instillet på, at man ikke har mulighed for nogen form for gulvplads i dette drivhus, dvs. den stand man køber i Drivhus 2, er udelukkende bordplads. Der er plads imellem alle borde, så man kan medbringe stol. Vi anbefaler at tale med sin sidemand om, hvilken side man gerne vil sidde på. Vi har i dette drivhus 12 pladser med mulighed for gulvplads. De 7 af dem er der ingen borde på. De 12 pladser er alle i nærheden af en indgang. (Der er to indgange til Drivhus 2). Dette drivhus ligger tættest på parkeringspladsen, så det vil typisk være det første, som kunderne går ind i. Medmindre de holder helt oppe på vejen, altså :-)
 
Loppemarked bord lilleloppemarked bord mellemLoppemarked bord stor
 
 Disse 3 billeder viser størrelserne på de 3 slags stande i DRIVHUS 2.

Det mindste (fra venstre) er 165 cm i bredden, og 210 cm i længden.
Prisen for en lille stand i Drivhus 2 er 150 kr for 2 dage.

Det mellem (i midten) måler 165 cm i bredden, og 320 cm i længden.
Prisen for en mellem stand i Drivhus 2 er 200 kr for 2 dage.
 
Det store (til højre) måler 160 cm i bredden, og 450 cm i længden.
Prisen for en stor stand i drivhus 2 er 300kr for 2 dage.
 
DSC 0005Som sagt har man ved siden af sit bord plads til en stol.
 Afstanden mellem bordene kan variere lidt fra bord til bord.
 Den mindste afstand er målt til 35 cm, og den største afstand er målt til 55 cm.
 Man kan aftale med sin sidemand hvilken side man vil sidde på. Skulle der opstå uenighed om dette, vil vi gerne hjælpe jer med at løse problemet.
Ligeledes gælder det i drivhus 2, at man gerne må hænge ting op i rørene. Dette kræver igen, at man ved markedets afslutning tager alt ned igen, og enten tager med hjem, eller smider ud.
 
 
Drypvandning
 
I Drivhus 2 har vi i loftet drypvanding til vores ampler, og vi frabeder os derfor, at der laves knuder eller hænges ting op i vores drypvandning, da det gerne skulle være intakt, når vi igen skal sælge blomster.
For alle borde som vi låner ud, både i Drivhus 1 og 2 gælder det, at der ikke må stilles tunge ting på bordpladerne, da de nemt kan flække ved for stor vægt koncentreret på ét sted. Det kan lade sig gøre, hvis man har store og tunge ting at ligge en træplade under for at fordele vægten, eller at stille objektet på gulvet.
 
 
 
skilt på bord
 
 
 
 
Vedr. opstilling.
Inden opstilling skal du tjekke denne side, under åbningstider i højre hjørne. 
Vi har mulighed for at åbne drivhuset op allerede om fredagen. Tidsrummet for opstilling vil typisk være fra kl. 10:00-20:00. Lørdag morgen vil der igen være mulighed for at stille op fra kl. 08:00-09:30.
Fordelen ved at stille op om fredagen er, at der er meget mere ro på. Det er til at komme til over det hele, og der er lidt folk hele tiden som stiller op (Istedet for mange oven i hinanden). Vi har fornemmelsen af, at der er mange som synes at det har været dejligt at have tid og ro til at få stillet ordentligt op, og bare møde ind 09:30 og få styr på de sidste småting.
Når man ankommer, ved man højest sansynligt i hvilket drivhus man skal stå.
På alle borde står der en skilteholder med et navn og telefonnummer på.
I bunden af skiltet har vi valgt at placere et mobilepay-logo, da mange benytter sig af dette. Det er op til én selv, hvorvidt man vil gøre brug af skiltet. Hvis man ikke bruger mobilpay, må man gerne sætte skiltet ned under bordet.
HUSK SELV TUSSER, TAPE, SNOR og PLASTIK til at dække over med.
Vi låner ikke længere dette ud.

Vi har vogne, som du kan køre dine ting ind med. De er placeret på parkeringspladsen.

Vedr. dyre genstande - Al opbevaring er på eget ansvar.
Har du dyre genstande med på markedet, er det dit eget ansvar at holde styr på disse. 
Dvs, kan det ikke tåle vand (i tilfælde af regn), så tager vi ikke ansvar for, hvis den bliver våd. 
Det kan som sagt dryppe ned forskellige steder i drivhuset, og det er derfor vigtigt at man lægger en pressenning over bordet, eller helt undlader at tage genstanden med.
Da der er mange folk igennem på kort tid, dækker vi heller ikke, hvis ting bliver stjålet. 
Dvs. at ALT hvad man tager med, opbevares på eget ansvar. 
Om aftenen låser vi alt, hvad der låses kan, men vil man ind i et drivhus, kan man komme ind i et drivhus.
Vi har videoovervågning som kan spoles tilbage (Og som dækker stort set hele grunden), men dette kræver at man ved hvilket tidspunkt at genstanden forsvandt, og hvor.
Vores forsikringer dækker ikke eventuelle tab. Så har du noget som du er lidt "øm" over, så tag det hellere med hjem, og tag det med igen dagen efter.

Parkering
Aflæsning/pålæsning må ske hvor som helst, selvfølgelig så andre kan komme forbi.

Vores parkeringsplads har vist sig ikke at være tilstrækkelig stor til både kræmmere og besøgende. Så derfor har vi fået lov at låne pladser omkring os, hvor kræmmere kan parkere.
Nogle vil komme til at holde bagved drivhusene, og dem som har trailer med, skal holde på en anden parkeringsplads, da mange trailere fylder meget :-)
Tal med os når du stiller op, så viser vi dig hvor du skal parkere din bil lørdag og søndag.
Der vil være folk udendørs til at guide dig lørdag morgen, se blot efter de gule veste.

Det er vigtigt, når du har fået vist din parkeringsplads, at du parkerer samme sted om søndagen. (Så vidt muligt).

Ankommer du først lørdag morgen, er det vigtigt at du er færdig med at tømme din bil kl. 09:30, og er klar til at flytte den om på den rigtige parkeringsplads.

Bestilling og betaling af stand.

BOOKING AF STANDE ÅBNER D. 1/8-2017


Ved bestilling af en stand, skal du sende en sms til tlf. 21668590

Her skal du oplyse:
- Dit navn
- Dit telefonnummer
- Hvilket drivhus du ønsker at stå i. ( VI HAR KUN DRIVHUS 2 TIL RÅDIGHED I ÅR)
- Hvilken størrelse bord du ønsker (Gælder drivhus 2)
- Antal af stande
- Dato

Vi tager gerne imod ønsker, hvis du f.eks. gerne vil stå op ad en væg, tæt på en indgang, eller ved siden af én du kender. Vi prøver så vidt muligt at efterkomme dit ønske.
Skal du stå sammen med nogen du kender, kan det være en fordel, hvis standene bliver bestilt i samme navn.
De store borde til 200 i drivhus 2, står i en række for sig selv, så derfor kan man ikke bestille et stort, mellem og lille, og forvente at man kommer til at stå ved siden af hinanden.

Betaling
Betaling kan ske på mobilepay til NR: 32576 - Frankfri Blomster. Tekst: Loppemarked/DATO) 


Betaling skal ske umiddelbart efter bestilling.
OBS! Vent med at betale indtil du har fået en sms tilbage, om der er plads.
Husk!
Har man bestilt, men ikke betalt, er man ikke sikret en stand.
Vi kører efter først til mølle princippet.

Fortryder man sit køb af en stand, eller er forhindret i at fremmøde, giver vi pengene tilbage indtil 7 dage før markedet. Dvs. melder du afbud når der er mindre end 7 dage til markedets start, kan du ikke få dine penge tilbage.

Loppe frankfrisukker
 
 
 Mvh Frankfri Blomster