Fyns Plantehotel

 

Få dine planter opbevaret og passet gennem vinteren.

 

Send dine planter på hotel om vinteren og hent dem igen om foråret. På Fyns Plantehotel står planterne på paller i et frostfrit drivhus og bliver vandet og passet. 

Sæson

Opbevaringen kan variere tidsmæssigt fra år til år, men som hovedregel indleveres planter i midten af oktober og udleveres i starten af maj. 
Udsættelse af udlevering af paller kan forekomme, såfremt der stadig er nattefrost. 

Priser

Prisen for opbevaring for en sæson er: 

1 Europalle: Kr. 700,- 
Prisen er inkl. moms.

1/2 palle: Kr. 350,-
Prisen er inkl. moms.

Bemærk

Al opbevaring er på eget ansvar. 

I løbet af sæsonen bliver dine planter vandet, gødet og sprøjtet for utøj. 
Klipning af planter er inkluderet i prisen. 

Alle planter vil blive gennemgået inden udlevering, og der vil blive sat en “sur smiley” på, såfremt din plante trænger til ny jord eller andet.

Udlevering i foråret 2019

Udlevering af planter i foråret 2019 er i fuld gang. Alle planter er nu klar til udlevering og skal afhentes hurtigt muligt, indenfor den normale åbningstid.

Husk at medbringe kvittering.

Transport af planter

Vi tilbyder ikke transport af planter, og du skal derfor selv kontakte vognmanden og aftale dato for afhentning.

Vognmand Alex Andersen

Tlf: 63 18 81 81

Vognmand Hans Juel Jensen
Tlf: 65 96 19 26 

Regler & gode råd

Før indlevering

Når du indleverer dine planter, vil vi undersøge dem for eventuelle sygdomme og skadedyr. Såfremt der er sygdomme i dine planter, vil dette bekæmpes med tilgængelige midler.

Vi kan dog ikke garantere en 100 % bekæmpelse af sygdomme eller skadedyr. Tjek gerne dine planter inden indlevering, og gør os gerne opmærksom på problemet ved indlevering, da dine planter nemt kan ”smitte” de andre.

For at vi kan udlevere et tilfredsstillende resultat for dig, skal du sørge for at dine planter ikke har været udsat for frost inden indlevering. Som minimum må dine planter stå udendørs ved 5 graders varme (afhængigt at arter).

Planter vi ikke modtager

  • Bougainvillea
  • Dipladenia/Sundavilla
  • Sukkulenter/Kaktus (nogle arter) 
  • Bananpalmer
  • Hibiscus
  • Stueplanter

Pottens størrelse

Det er vigtigt, at dine planter står i en fornuftig størrelse potte. Du skal sørge for, at der er dræn i bunden af potten (et hul), så plantens rødder ikke tager skade. Vi frabeder os pottefødder og underskåle.

Afstand mellem dine planter

Når dine planter bliver sat af på en palle, vurderer vi hvorvidt afstanden mellem planterne er acceptable. Plantens top må ikke rage ud over pallen, da den kan skygge for andre og mindre planter, som derved ikke får de optimale lysforhold.

Såfremt dine planter står for tæt, bliver du gjort opmærksom på dette. Hvis du fastholder, at dine planter skal stå på én palle, og vi vurderer at planterne skal bruge mere plads, så kan vi desværre ikke garantere, at du modtager et acceptabelt produkt ved udlevering.

Klipning af planter

Vi foretager ved indlevering en beskæring af alle planter, efter faglig vurdering. Formklippede planter (som f.eks. buksbom og laurbær) beskæres ikke.

Vi opbevarer planter - vi fremdyrker ikke!

Som minimum skal pottens størrelse være 20 Ø (diameter), da vi ikke kan holde potten tilstrækkelig fugtig i løbet af perioden. Samtidigt skal man ikke forvente at få ”et færdigt” og flottere produkt udleveret, end det man indleverede.

Et plantehotel er alene baseret på, at planterne skal ”overleve” vinteren, og at planterne ikke er udsat for frost og blæst. Vi gør alt på hotellet efter bedste evne, og vi vil selvfølgelig gøre hvad vi kan, for at du får udleveret et optimalt produkt.

Medbring kvittering

Medbring din kvittering på din betaling. Dit pallenummer fremgår på din kvittering.  Såfremt denne ikke kan fremvises, kan vi desværre ikke udlevere dine planter. 

Garanti

Vi yder desværre ingen form for garanti, da planter er levende organismer. Vi yder desværre heller ingen garanti på krukker, medmindre din krukke er faldet af en palle og er gået itu (vores fejl) og vi erstatter dermed din krukke.

Al opbevaring af planter er på eget ansvar. Såfremt du modtager et utilfredsstillende produkt ved udlevering skal du kunne dokumentere plantens/krukkens stand ved indlevering. Tag derfor et billede af dine krukker/planter ved indlevering.

Bøde ved for sen afhentning

Såfremt dine planter ikke er afhentet på de udvalgte udleveringsdatoer, vil der forelægge 1 stk. bøde pr. overskredet uge, på 100 kr. Såfremt du beslutter at afhente efter sidste udleveringsdato, forbeholder vi os ret til at bestemme hvornår du kan afhente, da vi holder åbent i havecenteret, og derfor ikke kan være på plantehotellet.

Er sidste udleveringsdato derfor en søndag (eks. søndag d. 1/5) , vil du først kunne afhente dine planter mandag d. 2/5, eller d. 9/5 efter kl. 17:00. Afhenter du dagen efter sidste udleveringsdato vil bøden være på 50 kr, og mandagen efter vil bøden være på 100 kr. 

Der er ikke mulighed for at afhente på andre ugedage, end mandage efter sidste udleveringsdato. Såfremt dine planter ikke er afhentet d. 1. juli, forbeholder vi os retten til at sælge dine planter til anden side, eller også vil de blive smidt ud.

SMS vedrørende udlevering

Vi sender ikke mere SMS med udleveringsdatoer, så det er dit eget ansvar at sørge for at holde dig opdateret her på hjemmesiden, i henhold til udleveringsdatoer.

Betaling

Ved indlevering af planter skal du sørge for at have penge, eller kort med til betaling. Du kan også bruge MobilePay.

Du får udleveret en kvittering på din betaling og et pallenummer, som du skal huske at medbringe senere ved udlevering. 

Såfremt du ikke har betaling med, vil dine planter blive stående udendørs.

Overførsel via netbank efter indlevering, kan desværre ikke anvendes.