Fyns Plantehotel

 

Få dine planter opbevaret og passet gennem vinteren.

 

Send dine planter på hotel om vinteren og hent dem igen om forået. På Fyns Plantehotel står planterne på paller i frostfrit drivhus og bliver vandet og passet. 

Sæson

Opbevaringen kan variere tidsmæssigt fra år til år, men som hovedregel indleveres planter midt oktober og udleveres i starten af maj. 
Udsættelse af udlevering af paller kan forekomme, såfremt der stadig er nattefrost. 

Priser

Prisen for opbevaring for en sæson er: 

1 Europalle: kr. 700,- 
Prisen er inkl. moms.

1/2 palle: kr. 350,-
Prisen er inkl. moms.

Bemærk

Al opbevaring er på eget ansvar. 

I løbet af sæsonen bliver dine planter vandet, gødet og sprøjtet for utøj. 
Klipning af planter er inklusive i prisen. 

Alle planter vil blive gået igennem inden udlevering, og der vil blive sat en “sur smiley” på, såfremt din plante trænger til ny jord eller andet.

Udlevering forår 2019

Udlevering af planter forår 2019 er igang. Der er bliver udleveret i hold, da der er godt fyldt op med paller og planter. 

Hold øje med dine beskeder. Vi sender en SMS, når dine planter er klar til afhentning. Planterne skal hentes hurtigst muligt og  seneste 1 uge efter modtagelse af SMS. Husk din kvittering!

Henter du ikke dine planter senest 1 uge efter modtaget SMS, koster det 50 kr pr. dag

Transport af planter

Vi tilbyder ikke transport af planter, og du skal derfor selv kontakte vognmanden og aftale dato for afhentning.

Vognmand Alex Andersen

Tlf. 63 18 81 81

Vognmand Hans Juel Jensen
Tlf. 65 96 19 26 

Regler & gode råd

Før indlevering

Når du indleverer dine planter vil vi undersøge dem for eventuelle sygdomme og skadedyr. Såfremt der er sygdomme i dine planter, vil dette bekæmpes med tilgængelige midler. 
Vi kan dog ikke garantere en 100 % bekæmpelse af sygdomme eller skadedyr. Tjek gerne dine planter inden indlevering, og gør os gerne opmærksom på problemet ved indlevering, da dine planter nemt kan ”smitte” de andre.For at vi kan udlevere et tilfredsstillende resultat for dig, skal du sørge for at dine planter ikke har været udsat for frost inden indlevering. Som minimum må dine planter stå udendørs ved 5 graders varme (afhængigt at arter).

Planter vi ikke modtager

  • Bougainvillea
  • Dipladenia/Sundavilla
  • Sukkulenter/Kaktus (Nogle arter) 
  • Bananpalmer
  • Hibiscus
  • Stueplanter

Pottens størrelse

Det er vigtigt, at dine planter står i en fornuftig størrelse potte. 
Du skal sørge for, at der er dræn i bunden af potten, (et hul) så plantens rødder ikke tager skade. Vi frabeder os pottefødder og underskåle.

Afstand mellem dine planter

Når dine planter bliver sat af på en palle, vurderer vi hvorvidt afstanden mellem planterne er acceptable. 
Plantens top må ikke rage ud over pallen, da den kan skygge for andre og mindre planter, som derved ikke får de optimale lysforhold. 
Såfremt dine planter står for tæt, bliver du gjort opmærksom på dette. 
Hvis du fastholder, at dine planter skal stå på én palle, og vi vurderer at planterne skal bruge mere plads, så kan vi desværre ikke garantere, at du modtager et acceptabelt produkt ved udlevering.

Klipning af planter

Vi foretager på alle planter ved indlevering en beskæring af planter, efter faglig vurdering. 
Formklippede planter (som f.eks. buksbom og laurbær) beskæres ikke.

Vi opbevarer planter - vi fremdyrker ikke!

Som minimum skal pottens størrelse være 20 Ø (diameter), da vi ikke kan holde potten tilstrækkelig fugtig i løbet af perioden. 
Samtidigt skal man ikke forvente at få ”et færdigt” og flottere produkt udleveret, end det man afleverede ved indlevering. 
Et plantehotel er alene baseret på, at planterne skal ”overleve” vinteren, og at planterne ikke er udsat for frost og blæst. Vi gør alt på hotellet efter bedste evne, og vi vil selvfølgelig gøre hvad vi kan, for at du får udleveret et optimalt produkt.

Medbring kvittering

– Medbring din kvittering på din betaling. Dit pallenummer fremgår på din kvittering.  Såfremt denne ikke kan fremvises, kan vi desværre ikke udlevere dine planter. 

Garanti

Vi yder desværre ingen form for garanti, da planter er levende organismer. 
Vi yder desværre heller ingen garanti på krukker, medmindre din krukke er faldet af en palle og er gået itu (Vores fejl), og vi erstatter dermed din krukke.Al opbevaring af planter er på eget ansvar.Såfremt man modtager et utilfredsstillende produkt ved udlevering skal man kunne dokumentere plantens/krukkens stand ved indlevering. 
Tag et billede af dine krukker/planter ved indlevering.

Bøde ved for sen afhentning

Såfremt dine planter ikke er afhentet på de udvalgte udleveringsdatoer, vil der forelægge 1stk bøde pr. overskredet ugem, på 100 kr. 
Såfremt du beslutter at afhente efter sidste udleveringsdato, forebeholder vi os ret til at bestemme hvornår du kan afhente, da vi holder åbent i havecenteret, og derfor ikke kan være på plantehotellet.

Dvs. er sidste udleveringsdato en søndag (Ex søndag d. 1/5) , vil du først kunne afhente dine planter mandag d. 2/5, eller d. 9/5 efter kl. 17:00.
Afhenter du dagen efter sidste udleveringsdato vil bøden være på 50 kr, og mandagen efter vil bøden være på 100 kr. 
Der er ikke mulighed for at afhente på andre ugedage end mandage efter sidste udleveringsdato.

Såfremt dine planter ikke er afhentet d. 1 juli, forebeholder vi os retten til at sælge dine planter til anden side, eller også vil de blive smidt ud. 

SMS vedrørende udlevering

Vi sender ikke sms’er mere med udleveringsdatoer, så det er kundens eget ansvar at sørge for at holde sig opdateret her på hjemmesiden, i henhold til udleveringsdatoer.

Betaling

– Ved indlevering af planter skal du sørge for at have penge, 
  eller kort med til betaling. Du kan også bruge mobilpay.

– Du får udleveret en kvittering på din betaling, og et pallenummer, 
  som du skal huske at medbringe senere ved udlevering. 

–   Såfremt du ikke har betaling med, vil dine planter blive stående udendørs.

– Overførsel via netbank efter indlevering kan desuden ikke anvendes.